Cara Mengurangkan Kolesterol Cepat Dengan Omega-3 Diet Mediterranean
Majoriti orang-orang di jalan, ditanya mengenai pengetahuan mereka mengenai kolesterol, mempunyai pendapat bahawa ia adalah sesuatu yang tidak baik untuk kesihatan. Walau bagaimanapun, orang biasa tidak melibatkan diri mereka sendiri mengenainya sehingga mereka mengalami ia sebagai punca keadaan kesihatan peribadi. Reputasi miskin kolesterol pada dasarnya tidak berasas dan hanya kerana kaitannya dengan penyakit kardiovaskular. Kolesterol adalah sebatian penting dalam badan dan hanya menerima komen-komen yang tidak baik kerana diet dan gaya hidup yang miskin yang tidak seimbang fungsi normal dan menjadikan ia bertindak dengan cara yang tidak normal. Ini bahan penting adalah bahagian yang penting dalam kesihatan badan kita, tetapi malangnya ketika kegagalan, orang ingin tahu bagaimana untuk mengurangkan kolesterol dengan cepat. Ini adalah di mana nutrien penting telah terbukti untuk menawarkan penyelesaian.
Omega-3 asid lemak adalah antara nutrien yang paling diteliti dan dibincangkan yang ada hari ini, terutamanya disebabkan oleh manfaat kesihatan yang mereka tawarkan untuk jantung anda dan keupayaan mereka untuk menurunkan kolesterol dengan cepat. Asid lemak penting kepada manusia kerana tubuh kita tidak dapat menghasilkan nutrien ini diri mereka sendiri, dan oleh itu adalah sangat penting untuk memasukkan mereka dalam makanan harian kita jika kita ingin mencegah sebarang tanda-tanda kekurangan dan melindungi diri kita daripada ketidakseimbangan kesihatan.
Juga dikenali sebagai asid lemak poli tak tepu, ia telah terbukti dalam banyak kajian saintifik bahawa diet dengan cukup Omega-3 minyak boleh mengurangkan tahap trigliserida, dan meningkatkan tahap kolesterol HDL (kolesterol baik). Lemak ini indah juga bertindak sebagai darah nipis dengan menghalang aglutinasi sel-sel darah, dan juga membantu dalam perkembangan normal otak dan fungsi, dan perkembangan fizikal yang normal.
Satu kajian yang terkenal telah dijalankan ke atas kaum Inuit dan memberi tumpuan kepada jarang kes penyakit kardiovaskular mereka alami. Ia juga telah mengesahkan bahawa diet tradisional mereka telah meletakkan budaya mereka di bahagian bawah meja untuk penduduk dunia dengan risiko yang mempunyai masalah jantung. Walaupun mereka tidak mempunyai buah-buahan dan sayur-sayuran yang diperlukan dalam makanan mereka, diet Inuit adalah sangat tinggi dalam Omega-3 asid lemak - dari makan daging anjing laut. Sementara itu Inuit memakan jumlah harian yang baik Omega-3, rakan-rakan barat mereka makan lebih lemak tepu, yang meningkatkan kolesterol LDL (kolesterol jahat) dan menyebabkan keadaan degeneratif dan radang.
Bagaimana Omega-3 asid lemak yang lebih rendah kolesterol?
Omega-3 asid lemak boleh meningkatkan tahap kolesterol HDL dan mengurangkan tahap trigliserida dalam darah, dan sebagainya membantu penyingkiran kolesterol tidak baik daripada tisu periferal. Apabila kolesterol LDL teroksida oleh radikal bebas dalam badan ia mewujudkan plak atau membina-up pada dinding arteri yang menyebabkan penyempitan saluran darah yang menyebabkan serangan jantung dan strok. Kerana Omega-3 meningkatkan kolesterol HDL, ia menghalang ini membina. Selain ini, pengurangan lemak tepu dapat mengurangkan keradangan arteri serta keadaan keradangan yang lain.
Diet Mediterranean
Diet Mediterranean menyediakan kadar yang lebih sihat daripada makanan yang mengandungi Omega-3 dan Omega-6 asid lemak. Ini gaya hidup super pemakanan mengesyorkan penggunaan yang tinggi kekacang, bijirin bertapis, buah-buahan, minyak zaitun, sayur-sayuran, ikan, pengambilan sederhana produk tenusu dan anggur, dan pengambilan yang rendah daging dan produk daging. Diet Mediterranean tidak hanya memberi tumpuan kepada Omega-3, tetapi adalah satu bentuk holistik diet yang juga tinggi dengan asid oleik, antioksidan, serat, serat sayur-sayuran dan vitamin B.
Walaupun perbahasan sedia ada mengenai perkara ini, Persatuan Jantung Amerika (AHA) mencadangkan 500-2000 mg Omega 3 setiap hari. Individu-individu yang berisiko tinggi untuk penyakit jantung boleh makan ikan dua kali seminggu, makan flaxseed dan walnut dan menggunakan minyak sihat. Sebaliknya, walaupun individu yang mempunyai penyakit jantung tidak digalakkan untuk mengambil sekurang-kurangnya 1g EPA (asid eicosapentanoic) + DHA (asid docosahexaenoic) setiap hari, jika boleh daripada ikan berminyak.
Walaupun pengambilan tetap Omega-3 boleh menurunkan kolesterol dengan cepat; ia masih amat disyorkan untuk mengambil makanan yang seimbang digabungkan dengan senaman aerobik setiap hari untuk mengekalkan kesihatan optimum, terutamanya apabila menonton tahap kolesterol anda.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar